Podle pediatrů potřebují děti jednoduché hračky, ne iPady a elektroniku

0
(0)

Dalibor , 04. 03. 2020

Americká akademie pediatrů (AAP) vydala v prosinci 2018 zprávu, v níž se píše, že největší přínos pro děti v sobě představují jednoduché hračky.

Varují rodiče před plněním krabice s hračkami blikajícími světýlky a dalšími elektronickými zařízeními.

Zpráva má název "Výběr vhodných hraček pro malé děti v digitální éře". Nabízí rodičům rady, které hračky nejvíce prospějí vývoji jejich dětí. Zpráva se zaměřuje na děti od narození až do školního věku.

Při procházení uličkou s hračkami v každém velkém obchodě může být náročné nevidět všechny ty elektronické a digitální hračky a hry, které tam mají. Ačkoli tyto hračky mohou být pro rodiče i děti lákavé, AAP doporučuje kupovat ty jednodušší.

"V průběhu let se hračky vyvíjely a reklamy mohou v rodičích zanechávat dojem, že hračky s virtuální nebo digitální založenou platformou jsou výchovnejšie," řekla Aleeya Healeyová, MD, FAAP, v tiskovém prohlášení AAP.

Healeyová je hlavní autorkou zprávy. Dále dodává:

"Výzkum nám říká, že nejlepší hračky nemusí být blýskavé ani drahé, ani nemusí mít žádnou aplikaci. Jednoduchost je v tomto případě opravdu lepší. "

Interakce a imaginace

Studie zdůrazňuje význam hry pro vývoj dítěte. "Hra je pro optimální vývoj dítěte nezbytná, neboť přispívá ke kognitivní, fyzické, sociální a emocionální pohodě dětí a mládeže," píše se v ní.

Autoři studie také potvrzují, jak nesmírně důležité je zapojení dětí do hry s jejich rodiči a pečovateli. Hračky mohou této interakci napomáhat.

"Nejlepší hračky jsou ty, které u rodičů a dětí podporují společnou hru, hraní si na něco a interakci," uvedl v tiskovém prohlášení Alan Mendelsohn, MD, FAAP, který je spoluautorem zprávy a mimořádným profesorem na katedrách Pediatrie a Zdraví populace na NYU Langone Health.

Podle Mendelsohn, digitální hračky stejné benefity nepřinášejí.

Přestože se na médiích založené hračky, jako jsou videa, počítačové programy a audioknihy prohlašují za interaktivní a výchovně prospěšné, podle AAP jsou tato tvrzení neopodstatněné.

Mendelsohn uvádí:

"Tablet či monitor vám jednoduše stejnou odměnu neposkytne.

A když se děti hrají s rodiči - nastává skutečný zázrak, ať už hrají spolu s postavami hraček, nebo si společně stavějí z kostek či skládají puzzle. "

Doporučení pro jednoduché hračky

Podle zprávy AAP by ti, co se o děti starají, měli vyhledávat hračky, které napomáhají " kognitivnímu vývoji, jazykovým interakcím, symbolické a předstírané hře, sociálním interakcím a fyzické aktivitě ".

Děti se mohou zapojovat do předstírané hry s postavami hraček, jako jsou panenky, zvířata a figurky. Mohou se také hrát s objekty hraček, jako jsou jídla, vozidla, nástroje a stavba.

Předstírání může dětem pomáhat naučit se používat slova "imitovat, popisovat a zvládat skutečné situace a pocity".

Dalším aspektem vývoje dítěte, který mohou usnadnit hračky, je řešení problémů.

Děti se mohou hrát s kostkami a kousky puzzle, aby si rozvíjeli své jemné motorické dovednosti, jazykové a kognitivní schopnosti, vědomí prostoru a první matematické dovednosti.

Toto je jen několik způsobů, jakými mohou jednoduché hračky napomáhat dětskému vývoji a nejde o vyčerpávající seznam.

závěr

Co AAP nejvíce zdůrazňuje, je, že dovednosti dětí se nejlépe rozvíjejí tehdy, když se hrají se svými rodiči a jinými opatrovníky. A tak si vyhrňte rukávy a uchopte nějaké hračkářské jídlo.

Připravte se zapojit svou vlastní představivost, abyste svému dítěti pomohli rozvíjet tu jeho!