Co s tím? Člověk, který si neustále stěžuje a fňuká, vám odebírá životní energii!

0
(0)

Dalibor , 06. 11. 2019

Schopnost ukázat své pocity a empatii svědčí o našich pozitivních kvalitách. Je však důležité vědět, kdy je správně vyjádřit. Pokud se po rozhovoru s jiným člověkem cítíte vyčerpaně, možná byste měli začít přemýšlet o tom, jak změnit své chování.

V našem životě musíme nejednou čelit množstvím problémů. Samozřejmě, nejednou si vyslechneme stížnosti od našich příbuzných a přátel. Na jedné straně to je přirozené, lidé se nějakým způsobem potřebují ventilovat, ať už slovně nebo třeba prostřednictvím sportu. Na druhé straně, neustále poslech o problémech a stížnostech nám ubírá nejen z pozitivní, ale zejména životní energie.

Někteří lidé možná mluví o svých problémech, aby je mohl někdo podpořit a poradit. Jiní házejí svůj negativismus na všech kolemjdoucích. A právě tento jev je třeba naučit se rozlišovat.

Možná, že lidé patřící do druhé kategorie vás budou považovat za necitlivých egoistov, když odmítnete jejich společnost. Možná se ve vás pokusí vzbudit pocity viny nebo něco jiného, ​​co vám bude nepříjemné. Nebojte se. Vaše odmítnutí bude znamenat nával energie a pocit sebeúcty poté, co zlikvidujete tento toxický kontakt.

Proč se nevyplatí poslouchat problémy těchto lidí? Protože ten, kdo se jen stěžuje, nedělá nic pro to, aby svůj život změnil. Má rád, když může byt v roli ukřivděného.

Snažíte se ho poslechnout, ale jak mu víte pomoci? Nijak. On ji totiž ani nepotřebuje, potřebuje se jen vyprávět, ale rozhovor bez účelu nemá žádný smysl.

 

Stěžuje si, podvědomě a někdy i záměrně odmítá přiznat si svou vinu, která ho přivedla k takovým neúspěchem. S lidmi tohoto typu by měly pracovat specialisté, který vědí, jak by měly ovlivnit jejich způsob myšlení.

Největší negativní vliv na člověka mají jeho vlastní negativní myšlenky.

Stěžování nikdy nedokáže vyřešit tyto problémy. Váš soucit jim nepomůže, oni ho ve skutečnosti nepotřebují. Vše co hledají, je osvobození od odpovědnosti za jejich vlastní osud. To je ale nemožné ...

Co se ale stane s námi, když budeme neustále naslouchat jejich naříkání a stížnosti?

V podstatě budeme vkládat naši vlastní energii do prázdna. Přestože jim chceme pomoci, řešení problémů nepřijde. Zkoušíme to znovu a znovu a výsledek je ten, že se vyčerpáme.

PRVNÍ ZNAKY VYČERPÁNÍ

  1. emocionální nerovnováha
  2. Obtíže s řešením vlastních problémů
  3. Problémy se soustředěním
  4. Vznik negativních myšlenek
     

Co tedy dělat, abychom se vyhnuli stížnostem?

Nastavte a udržujte vzdialenosť

Možno se na vás dotyčný člověk kvůli lhostejnosti urazí. No kdyby všichni přestali poslouchat jeho nekonečné řeči o zbytečnosti života, musel by konečně začít řešit své problémy, místo toho, aby o tom jen mluvil. A možná se jen přestane soustředit na všechno to špatné, i to je něco, že?

Umožněte tomuto člověku pochopit, že nikdo nenese odpovědnost za to, co se děje, kromě něj samého

Predpokladajme, že jste si daného muže či ženu vyslechli. Neutrácejte čas ještě i na to, abyste mu upřímně řekli, že toto je jen kapka v moři, protože existuje něco mnohem horší a tím je jeho celkový negativní postoj k životu, okolí a sobě samému. V případě, že máte čas, podělte se s ním o váš názor. Tak či onak, je to už jen na něm, jak k tomu přistoupí.

Neukazujte vaši "slabost"

Lítost zda stěžování jsou jistým způsobem manipulátory. Neukazujte jim svou ochotu pouštět se do jejich dobře známých negativních řečí. Takto zabijete dvě mouchy jednou ranou - vy budete mít čistou mysl a dotyčný si možná začne uvědomovat, že takto to dál nepôjde.Negatívne smýšlení člověka se jen málokdy podaří zcela rozpustit. Po tom, co vyčerpá vás, přesune se na další svou "oběť".

Stanovte si hranice

Požiadajte člověka, aby se snažil respektovat vaše právo na osobní prostor. Totéž se týká i výběru tématu na rozhovor. Klidně mu můžete říct, že se nechcete celou dobu mluvit o všech tragédiích světa. Potom bude nucen odvést pozornost od negativ.