Jak nás supermarkety podvádějí: 10 triků, které byste měli vědět.

0
(0)

Dalibor , 07. 01. 2020

Tyto triky obchodníků vám umožňují utrácet peníze na to, co jste neplanovali.

1. Probuzení chuti k jídlu

Kolikrát jste sebe řekli: „Nechoďte do obchodů hladové!“, Protože čím více chcete jíst, tím zbytečnější si kupujete. Ale i když nemáte hlad, existuje řada způsobů ho probudit.

Například vůně čerstvého pečiva: láká kupujícího, aby utratil větší částku. Správně nastavené podsvícení funguje dobře: potraviny vypadají slavnostně jasné a vzrušující.

Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak vyvolat slinění a doprovodnou touhu naléhavě koupit něco k žvýkání, je ochutnávka zdarma. Za prvé, voní, přitahují a chcete je získat. Za druhé, poté, co jste si dali zdarma, začnete se cítit povinni poděkovat obchodu. Pokud byste tuto ochutnávku nedostali, ani si na to nemyslěli. A teď to máte ve svém košíku. A samozřejmě i ve své učtence.

2. Hypnóza hudbou

Melodie rychlým tempem jsou spuštěny tam, kde je důležité zvýšit počet prodejů, pozornost maximalizujte. Americká marketingová asociace, říká, že rychlá hudba provokuje zákazníky k spontánním nákupům.

Na druhé straně, pomalá hudba je také trik. Uchovává konkrétně vybrané skladby s rytmem, který je mnohem pomalejší než průměrná srdeční frekvence. Díky tomu lidé zůstávají déle na regálech, tráví více času a v důsledku toho nakupují více. Navíc o téměř 30% více - to je potvrzeno americkými marketologama.

3. Barevný design

Lidé jsou „vtaženi“ do obchodů, jejichž stěny a vchod jsou v teplých barvách: červená, oranžová, žlutá. Ale uvnitř naopak: studené odstíny v interiéru - modré a zelené - provakuje kupující utracet více. V obchodech vyzdobených v modro-zelené barvech, zákazníci utrácejí o 15% více peněz než v těch, jejichž stěny a police jsou v teplých barvách.

4. Slevové karty

Myslíte si, že slevové karty jsou pro to, aby jste ušetřili peníze? Je to na jednu stránu pravda. Ale ne všechny. 

Slevová karta vás váže na konkrétní supermarket.
Pokud si budete vybírat mezi dvěma obchody, jistě půjdete do toho, ve kterým máte slevovou kartu.

Slevová karta vás sleduje.

To znamená, že poskytuje obchodu informace o vašich nákupních zvyklostech. Jakou cenovou kategorii preferujete? Jak často kupujete krmivo pro psy? Máte rádi čokoládu?

Pokud jste někdy dostali individuální nabídky, jako například „Nakupujte čokoládu za 200 korůn a získejte slevu 15%“, chápete, o co jde. Ve první řadě, je to výhodné pro obchod, který vás povzbudil k většimu nákupu.

5. Návnady

"Kupte 10 kusů za jenom za 300 korůn!" - starý dobrý marketingový trik. Spousta lidí se na takovou nabídku obrací, nakonec si koupí více potravin, než potřebovali.

6. Doplňujicí zboží

Jdete do obchodu pro jedno balení vašich oblíbených dětskíchsušenek. A poblíž stejného stojanu najdete dětskou čokoládu a marshmallows. A berete té vše tři věci do koše.

Nebo například šampon a kondicionér. Zdá se nám, že jsme se rozhodli koupit kondicionér sami. Ve skutečnosti byl váš spontánní nákup předvídán předem.

7. Balení, ve kterém se produkty rychle skazí

Čerstvý chléb se často prodává v papírovém sáčku. Je to krásné? Určitě. Ale chléb v takovém obalu rychle bude tvrdý a budete muset znovu jít do obchodu. To je také jeden z marketingových triků. Proto se po návratu ze supermarketu poradime zabalit potraviny takhle, aby si udržely čerstvost co nejdéle.

8. To, co ocenějume nejvíc

Na stojanů na úroveňí očí jsou té výrobky, které chtějí prodat, a dolů jsou levné zboží, které pro obchod nejsou tak rentabilní. Účinek „magické devítky“ je rozšířený, když se zdá, že něco s cenou 199 korůn je výhodnější  než za 200 korůn.

9. Ekologické tašky

Ekologické tašky - skvělý marketingový trik! Za prvé, jsou značkové a reklamní: na ně vkládají svá loga. Za druhé, nutí zákazníky, aby se do supermarketu dostali s důvěrou, protože obchod se stará o životním prostředí.

10. Zboži na pokladně

U pokladny obchodníci ukládají drahé a malé věci: čokolády, zmrzlinu, dezinfekční gely na ruce, kondomy atd. Výpočet se provádí tak, že jste unaveni z rozhodování při nákupu, na pokladně se uvolněte a kupite sebe (nebo pro ještě vic unavení než vy, pro dítě) nejakou odměnu. A funguje to.

👍 Tento návod je užitečný